PardubiceDnes.cz
PardubiceDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Šest ku jedné pro České dráhy. Na Orlickoústecku se objeví i LeoExpress

05.12.2018
PARDUBICE - Radní Pardubického kraje na svém pondělním jednání schválili návrh postupu při výběru dopravců, kteří by měli dalších deset let zajišťovat železniční dopravní obslužnost v regionu. Své nabídky kraji prezentovali zástupci Českých drah a společnosti Leo Express Tenders. Kraj bude nadále jednat o uzavření konkrétní smlouvy s těmito dopravci, přičemž Leo Express Tenders by na základě své nabídky zajišťoval železniční provoz na tratích 024 a 025 včetně přesahu na území Olomouckého kraje, České dráhy pak na zbývajících tratích včetně mezikrajských spojů. Na návrh hejtmana Martina Netolického budou o tomto postupu jednat na svém letošním posledním jednání také krajští zastupitelé, jelikož se jedná o závazek velkého finančního rozsahu na období deseti let.
Ilustrační snímek | Foto: Pardubický kraj
"Konkrétní jednání s železničními dopravci trvají de facto rok a po řadě debat jsme se rozhodli k možnosti přímého zadání. Po dlouhých a často velmi náročných jednáních jsme se nakonec rozhodli pro model, kdy valnou většinu výkonu budou zajišťovat České dráhy jako tradiční dopravce, a k tomu využijeme nabídku společnosti Leo Express Tenders na zajištění provozu na tratích 024 z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Králíky až do Mlýnického Dvora a 025 z Dolní Lipky do Hanušovic v Olomouckém kraji," řekl hejtman Martin Netolický. "Společnost je v tuto chvíli schopna nabídnout lepší a modernější vozidla oproti národnímu dopravci České dráhy. Proto nebudeme muset modernizovat tolik 40 let starých vozů řady 810, které by na konci smlouvy byly staré i přes 50 let, což by optikou dnešního dne znamenalo, že by jezdili ještě parní lokomotivy," sdělil hejtman. "Stát bohužel na České dráhy převedl velmi zastaralý majetek, který není možné modernizovat v krátkém časovém horizontu. Jsem přesvědčen, že srovnání služeb jednotlivých dopravců přiměje konkurenty nabízet nové produkty pro cestující a zlepší se i komfort a kvalita dopravního spojení. Věřím, že model společnosti Leo Express Tenders, jehož součástí je také možnost přímého spojení Pardubic s polskou Wroclawí a napojení turistické oblasti Kralický Sněžník bude úspěšný a cestujícími vyhledávaný. Díky tomu bude možné z Pardubic cestovat přímo pod sjezdovku za necelé dvě hodiny, což je automobilem v zimních měsících téměř nemožné," uvedl hejtman Martin Netolický.

Ten se jednání s dopravci účastnil společně s náměstkem hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michalem Kortyšem. "Od samého počátku jsme trvali na tom, aby dopravci zajistili nasazení moderních vozidel, která splňují představu o cestování ve 21. století. V rámci jednání s Českými drahami řešíme modernizace stávajících vozidel řady 810," řekl náměstek Michal Kortyš. "Leo Express Tenders proti tomu disponuje přibližně 15 let starými vozy, což bude oproti stávajícímu vozovému parku na tratích 024 a 025 jednoznačný posun. Vozidla navíc mohou využít plnou traťovou rychlost na trati 024, to a lepší dynamika jednotek umožní u vybraných vlaků zvýšit počet zastávek a to zejména v úseku Ústí nad Orlicí - Letohrad. Dnes musí některé vlaky část zastávek projíždět, aby dosáhly požadovaných jízdních dob. Cestující tak budou moci využít výrazně novější a modernější vozidla. Uvolněné vozy Českých drah z této trati budeme moci nasadit na jiné spoje, kde jezdí ještě starší vozidla," uvedl náměstek Kortyš.

Národní dopravce České dráhy zůstává dominantní
Národní dopravce v Pardubickém kraji v současné době zajišťuje přibližně 4,8 milionu vlakokilometrů s počtem 635 vlaků v pracovní den. "Vážíme si rozhodnutí Pardubického kraje a jsme připraveni dál zajišťovat dopravní obslužnost na většině tratí v regionu a společně s objednatelem zkvalitňovat přepravní služby. Regionální dopravu v kraji již dnes zajišťujeme z velké části novými vozidly, například RegioPantery, RegioSpidery nebo RegioSharky. Na dvou třetinách spojů nasazujeme vozidla nízkopodlažní, tedy vhodná k cestování nejen imobilních zákazníků, ale i maminek s kočárky a s dětmi a také seniorů," říká k rozhodnutí krajských radních předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Miroslav Kupec. Jeho náměstek pro obchod a člen představenstva ČD, a.s., Michal Štěpán k tomu dodává: "Součástí naší nabídky po roce 2019 jsou další investice do modernizace vozidel. Téměř 40 milionů korun budeme investovat například do dovybavení Regionov, RegioSpiderů a motorových vozů elektrickými zásuvkami, Wi-Fi připojením nebo informačními systémy. Oceňujeme transparentní potup Pardubického kraje a vnímáme jeho přání dál postupně obnovovat vozidlový park, což umožňuje právě jen dlouhodobá smlouva. Společně s objednatelem nyní upřesňujeme naše příští kroky v modernizaci vlaků. V prvním čtvrtletí roku 2019 bude možné představit konkrétní varianty i s praktickými ukázkami."

LeoExpress obslouží Letohradsko a Králicko
Společnost LeoExpress nabídla Pardubickému kraji provoz železniční dopravy na dvou tratích v oblasti Letohradska a Králicka s napojením na turistickou oblast v okolí Králického Sněžníku. "Přinášíme lidem v Pardubickém kraji vyšší úroveň cestování. Všechny naše vlaky budou bezbariérové, klimatizované a bude v nich k dispozici Wi-fi připojení. Vidíme na Letohradsku a Králicku velký turistický potenciál, který chceme rozvíjet, včetně atraktivního spojení do sousedního polského Kladska," uvedl Peter Köhler ze společnosti Leo Express. Ta plánuje na spěšné vlaky nasadit elektrické jednotky Stadler FLIRT a na osobní vlaky motorové jednotky Alstom LINT. "Součástí výbavy těchto vozidel jsou také vakuové toalety, které jsou velmi šetrné k životnímu prostředí, jelikož umožňují nejen využití ve stanici," řekl náměstek hejtmana Michal Kortyš.
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Další články z rubriky Zprávy

Odstavení uhelných elektráren Počerady a Chvaletice by nedostatek elektřiny nezpůsobilo, dokládá analýza Hnutí DUHA

Odstavení uhelných elektráren Počerady a Chvaletice neohrozí elektrizační soustavu dokládá analýza Hnutí DUHA. Na příkladu roku 2023 je jejich výkon na hodinové bázi reálně nahraditelný stávajícími kapacitami jiných řiditelných zdrojů. Stejně tak ...

SZÚ: Umělé povrchy hřišť či sportovišť mohou uvolňovat zdraví škodlivé látky

SZÚ upozorňuje subjekty, které pořizují pro dětská hřiště, sportoviště a další provozy umělé pryžové povrchy, na nutnost vyžadovat certifikaci výrobků ...

Kraj vyhlásil výběrové řízení na vybudování návštěvnického centra na pardubickém zámku

Areál Zámku Pardubice navštívilo v loňském roce přes 160 tisíc lidí. Část přišla za výstavami muzea, na zámecký okruh, někdo jen na vyhlídku v Hlásce, ...

Do zákaznických center v České Třebové a Pardubicích zavítá ČEZ Akademie a poradí s úsporami energií

Asi každý řeší otázku, jak ušetřit za energie. Navštivte Zákaznické centrum a v rámci putovní ČEZ Akademie obdržíte rady, jak ušetřit na energiích a d ...

V loňském roce zaplatila VZP za léčbu hemofilie téměř miliardu korun

Hemofilie je vzácné dědičné onemocnění, které se projevuje poruchou srážlivosti krve. Vloni se s ním léčilo 1326 klientů VZP (dvakrát více mužů). Léčb ...





Středa 24.4.2024
Pardubický kraj Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes