PardubiceDnes.cz
PardubiceDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Pardubičtí logistici se přesouvali na výcvik, třicítku vozidel v proudech jste mohli potkat i na Pražském okruhu

03.05.2022
Do aliančních Sil rychlé reakce vyčleňuje 14. pluk logistické podpory své vojáky pravidelně už řadu let. Pro logistiky to představuje především intenzivnější přípravu, zahrnující komplexní polní výcvik a další odbornou přípravu. Na konci dubna zahájili výcvik přesunem vozidel v proudech, který byl svým rozsahem největší za poslední roky.
Foto: acr.army.cz
Vojáci z pardubického 141. zásobovacího praporu, zařazení do úkolového uskupení aliančních Sil rychlé reakce NRF (NATO Response Force) pro roky 2022-2024, absolvovali týdenní komplexní polní výcvik ve vojenském újezdu Hradiště v Doupovských horách. Jedním z hlavních úkolů cvičení byl přesun techniky vyčleněné v rámci tohoto uskupení.

Z Pardubic na Doupov v proudech s policejním doprovodem


"Vedle pravidelného vševojskového výcviku, jsme se tentokrát zaměřili na přesun vozidel v proudech, který vyžaduje nejen zkušené a vycvičené řidiče, ale také precizní plánování a organizaci," přibližuje realizaci velitel uskupení kapitán Igor Hásek ze 141. zásobovacího praporu. Vzhledem k celkovému počtu přepravované techniky byl přesun organizován ve dvou samostatných proudech za asistence Vojenské policie.

Přepravovala se veškerá vyčleněná přepravní kapacita, například i kontejnery a vleky, včetně zásoby pohonných hmot. Řidiči tak mohli potkat na silnicích v Pardubicích nebo i na Pražském okruhu proud 30 vozidel v doprovodu 3 vozů Vojenské policie. Proudy jely dva s dvouhodinovým odstupem a v tomto objemu to byl v rámci Armády ČR jedinečný přesun po velmi dlouhé době.

Stěžejní je plánování a příprava


Přesun v proudech je organizačně a časově náročný proces, vše se musí především precizně naplánovat. O to se postarala dvacítka vojáků s dvouměsíčním předstihem. "Nejprve se stanoví trasa a vyžádá se takzvaný "kredit". To je vlastně povolení přesunu nadrozměrné nebo nebezpečné techniky a materiálu," vysvětluje kapitán Hásek. Kredit vydává Regionální středisko vojenské dopravy, které vše vyjedná a zkoordinuje s civilním sektorem. Logistici pak spolupracují i s Vojenskou policií, ta zabezpečuje svými vozidly doprovod.

Před přesunem se musí dále naplánovat organizace přestávek nebo konkrétního rozmístění techniky v proudu. "Řazení vozidel v proudech má svoji logiku a posloupnost - například nejpomalejší technika je řazena dopředu, dozadu pak nebezpečný náklad nebo speciální technika jako jsou dílenská vozidla, odsunová a vyprošťovací technika," upřesňuje kapitán Hásek.

Zapomenout se nesmí ani na místa, která jsou určená pro případ krizové situace - například pro odstavení techniky při defektu, poruše na technice, nehodě. Musí být také dodrženy přestávky pro pravidelný odpočinek řidičů. Velitel přesunu, většinou ve spolupráci s kolegy z Vojenské police, nakonec před spuštěním akce trasu projede a zjistí, zda někde po cestě nejsou nové neočekávané překážky, objížďky či jiné komplikace.

V neposlední řadě se bere v potaz i čas přesunu: "Zahájení jsme naplánovali na nedělní ráno, abychom se vyhnuli dopravní špičce ve městech. První kolona vyjížděla v sedm hodin a druhá v devět. V Praze se k doprovodným vozidlům Vojenské policie přidala ještě tři další, aby byl zabezpečen co nejhladší průjezd. Vše jsme koordinovali prostřednictvím radiového spojení," popisuje průběh vlastního přesunu techniky kapitán Hásek. Jak dodává, celá akce v takovém rozsahu byla pro logistiky jedinečnou a velmi cennou zkušeností. Přesun proběhl podle plánu, cestu z Pardubic na Doupov zvládli řidiči obou proudů za pár hodin bez problémů a komplikací.

Zdroj: Armáda ČR
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru

Další články z rubriky Zprávy

AOPK: V lesích u Semína zachraňujeme unikátní písečný přesyp

Na první pohled vypadají písečné přesypy bez života. Když se ale podíváte lépe a budete písečný povrch chvíli pozorovat, spatříte třeba brouka svižníka. Všimnout si můžete také kuželovitých jamek mravkolva a určitě objevíte i nějakou rostlinu - ...

Od 1. července 2023 zruší Česká pošta 300 svých poboček

Česká pošta zajistí od 1. července dostupnost poštovních služeb podle nově platné legislativy. Ta stávající počítala s 3 200 poštami po celé České rep ...

ÚOHS povolil převzetí prodejců automobilů v Královéhradeckém kraji

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým prvostupňovým rozhodnutím společnosti Global Repair Centres, s.r.o., získat výlučnou kontrolu nad sp ...

Avast: Stalkerware v Česku vzrostl za poslední tři roky o 600 %

Riziko, že se čeští uživatelé mobilních zařízení setkají se stalkerwarem, vzrostlo podle nejnovějších statistik oddělení Avast Threat Labs ve společno ...

Ve Chvaleticích testují těžbu manganu, do regionu by mohla přinést až 400 pracovních míst

Radní Pardubického kraje pro venkov, zemědělství a životní prostředí Miroslav Krčil se společně s vedením obcí Chvaletice, Trnávka a velvyslankyní Kan ...





Neděle 2.4.2023
Pardubický kraj Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2023 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes