PardubiceDnes.cz
PardubiceDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Pardubičtí logistici se přesouvali na výcvik, třicítku vozidel v proudech jste mohli potkat i na Pražském okruhu

03.05.2022
Do aliančních Sil rychlé reakce vyčleňuje 14. pluk logistické podpory své vojáky pravidelně už řadu let. Pro logistiky to představuje především intenzivnější přípravu, zahrnující komplexní polní výcvik a další odbornou přípravu. Na konci dubna zahájili výcvik přesunem vozidel v proudech, který byl svým rozsahem největší za poslední roky.
Foto: acr.army.cz
Vojáci z pardubického 141. zásobovacího praporu, zařazení do úkolového uskupení aliančních Sil rychlé reakce NRF (NATO Response Force) pro roky 2022-2024, absolvovali týdenní komplexní polní výcvik ve vojenském újezdu Hradiště v Doupovských horách. Jedním z hlavních úkolů cvičení byl přesun techniky vyčleněné v rámci tohoto uskupení.

Z Pardubic na Doupov v proudech s policejním doprovodem


"Vedle pravidelného vševojskového výcviku, jsme se tentokrát zaměřili na přesun vozidel v proudech, který vyžaduje nejen zkušené a vycvičené řidiče, ale také precizní plánování a organizaci," přibližuje realizaci velitel uskupení kapitán Igor Hásek ze 141. zásobovacího praporu. Vzhledem k celkovému počtu přepravované techniky byl přesun organizován ve dvou samostatných proudech za asistence Vojenské policie.

Přepravovala se veškerá vyčleněná přepravní kapacita, například i kontejnery a vleky, včetně zásoby pohonných hmot. Řidiči tak mohli potkat na silnicích v Pardubicích nebo i na Pražském okruhu proud 30 vozidel v doprovodu 3 vozů Vojenské policie. Proudy jely dva s dvouhodinovým odstupem a v tomto objemu to byl v rámci Armády ČR jedinečný přesun po velmi dlouhé době.

Stěžejní je plánování a příprava


Přesun v proudech je organizačně a časově náročný proces, vše se musí především precizně naplánovat. O to se postarala dvacítka vojáků s dvouměsíčním předstihem. "Nejprve se stanoví trasa a vyžádá se takzvaný "kredit". To je vlastně povolení přesunu nadrozměrné nebo nebezpečné techniky a materiálu," vysvětluje kapitán Hásek. Kredit vydává Regionální středisko vojenské dopravy, které vše vyjedná a zkoordinuje s civilním sektorem. Logistici pak spolupracují i s Vojenskou policií, ta zabezpečuje svými vozidly doprovod.

Před přesunem se musí dále naplánovat organizace přestávek nebo konkrétního rozmístění techniky v proudu. "Řazení vozidel v proudech má svoji logiku a posloupnost - například nejpomalejší technika je řazena dopředu, dozadu pak nebezpečný náklad nebo speciální technika jako jsou dílenská vozidla, odsunová a vyprošťovací technika," upřesňuje kapitán Hásek.

Zapomenout se nesmí ani na místa, která jsou určená pro případ krizové situace - například pro odstavení techniky při defektu, poruše na technice, nehodě. Musí být také dodrženy přestávky pro pravidelný odpočinek řidičů. Velitel přesunu, většinou ve spolupráci s kolegy z Vojenské police, nakonec před spuštěním akce trasu projede a zjistí, zda někde po cestě nejsou nové neočekávané překážky, objížďky či jiné komplikace.

V neposlední řadě se bere v potaz i čas přesunu: "Zahájení jsme naplánovali na nedělní ráno, abychom se vyhnuli dopravní špičce ve městech. První kolona vyjížděla v sedm hodin a druhá v devět. V Praze se k doprovodným vozidlům Vojenské policie přidala ještě tři další, aby byl zabezpečen co nejhladší průjezd. Vše jsme koordinovali prostřednictvím radiového spojení," popisuje průběh vlastního přesunu techniky kapitán Hásek. Jak dodává, celá akce v takovém rozsahu byla pro logistiky jedinečnou a velmi cennou zkušeností. Přesun proběhl podle plánu, cestu z Pardubic na Doupov zvládli řidiči obou proudů za pár hodin bez problémů a komplikací.

Zdroj: Armáda ČR
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru

Další články z rubriky Zprávy

VZP: Pacientů s HIV přibylo, Česko je nadále zemí s nízkým počtem pacientů

Vloni přibylo 676 nových případů infekce HIV u pojištěnců VZP. Za léčbu 2800 pacientů pojišťovna vloni zaplatila více než 500 milionů korun, nejvíce za uplynulých 5 let. Nakažení mají přístup ke stále modernějším lékům, které jim umožní žít kvalitní ...

Do letošních Cyklopecek se zapojilo přes tisíc soutěžících. Lákaly je trasy i ceny v soutěži

PARDUBICKO - Tradiční cestovatelská soutěž Cyklopecky Východní Čechy už zná své vítěze. Na slavnostním vyhlášení výsledků 12. ročníku na konci listopa ...

Blíží se advent a s ním i tradiční vánoční vozidla MHD, letos rozsvítí 17 českých měst

Dopravní podniky v sedmnácti městech České republiky zpestří svým cestujícím adventní čas speciálně vyzdobenými vozy. Vánoční atmosféru v ulicích dola ...

GasNet před zimou kontroloval těsnost plynovodů

Největší český distributor zemního plynu, skupina GasNet, zvýší sílu zápachu distribuovaného zemního plynu. Nárazová odorizace se letos uskutečnila od ...

Mimořádná dozorčí rada nemocnic projedná ve čtvrtek aktuální situaci v krajských nemocnicích. Situace začíná být vážná

Nepromyšlené a zbrklé změny v zákoníku práce, které přijal parlament v domnění, že dochází pouze ke sladění legislativy s evropskými požadavky, rozjel ...





Čtvrtek 30.11.2023
Pardubický kraj Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2023 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes